vrijdag 29 april 2011

weekje vrij

hier in duitsland hebben de kinderen al een week eerder paasvakantie gekregen als in nederland. M was daarom ook een week vrij. heerlijk even een weekje genieten met zijn vieren.
ook hadden we nog wat te vieren. ons 10 jarig huwelijk.
tien jaar geleden trouwden wij. die dag was het koud. rond de 6 graden. te koud om buiten te trouwen zoals we aanvankelijk wilden. er was die dag hagel, maar ook veel zonneschijn.
foto`s konden we niet op de lokatie maken die we wilden in verband met mond en klauwzeer. en overal stonden barrikades met soldaten om alles te controleren. het was een rare dag maar vooral een dag met heel veel liefde en plezier. en een geweldig feest.
geen onderscheid tussen receptiegasten of avondgasten. nee, iedereen was belangrijk en werd uit genodigd voor het feest. het was fantastisch.
ons huwelijk is net zo geworden als die dag. we hebben veel mooie momenten gehad en goede tijden gekend. maar ook is ons huwelijk door diepe dalen gegaan. maar onze liefde voor elkaar bleek sterker dan al het andere. en de belofte die we op die dag met elkaar aan gingen zijn we na gekomen. in voor en tegenspoed. ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik al tien jaar lang met mijn grote liefde getrouwd ben en we samen twee gezonde kinderen hebben gekregen. veel mensen uit die tijd zijn inmiddels overleden of we hebben er geen contact meer mee. daarvoor zijn er weer nieuwe mensen in ons leven gekomen. en reken ik me rijk met alle fijne mensen om ons heen die ons steunen en waarmee we plezier kunnen hebben.
ons gezin is het allerbelangrijkste in mijn leven. het zorgt ervoor dat zelfs in de donkerste momenten, je toch door kunt gaan.
van M kreeg ik een hele mooie ring, passend bij mijn trouwring. ik was heel erg ontroerd.
de basis van de ring is het zelfde alleen de vorm is anders. en ookal weet ik dat dat niet de achterliggende gedachte van M was. staat het voor mij wel symbool voor ons huwelijk. de vorm kan dan veranderd zijn maar de basis is nog altijd het zelfde. en daarom draag ik met veel trots mijn 'tweede trouwring'.

we hebben dus lekker een weekje genoten en 'niets' gedaan. makkelijk gegeten, geen brood gebakken en leuke dingen met de kids gedaan. het was een heerlijke vakantie. maandag moeten de kinderen weer naar school en M is inmiddels al weer aan het werk. ik probeer de draad weer op te pakken van het normale leven. mijn groente tuintje staat er mooi bij en ik heb al weer wat brood gebakken, de financien weer op de rit ( al moeten we wel weer even de broekriem aantrekken na zo een weekje gemakzucht) en bij vlagen weer druk aan de poets.
ik zal ook regelmatig weer achter de computer kruipen om te bloggen en bij te lezen. dus tot snel.

9 opmerkingen:

  1. ontroerend en wat een mooi blogje, geniet ervan , maar zo te lezen weet jij wel hoe dat moet, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! En ik wens jullie nog heel veel moois samen toe!!
    Wat heb je er weer een mooi stukje van gemaakt,
    zo warm als jij dat kan omschrijven...en dat je dat wilt delen, vind ik gewoon mooi!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! Wat heb je het mooi verwoord... Ik wens jullie nog heel veel goede en gelukkige jaren met elkaar!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lieke .....gefeliciteerd met je 10 jarig huwelijk........geniet nog even verder van een heerlijk weekend.....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd!!!! 10 jaar is een mijlpaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig verhaal over jullie huwelijk! Van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat er nog vele goede jaren mogen volgen!
    Mijn jongens hadden ook vorige week al vakantie, alleen de oudste moest naar school (en vond zichzelf wel een beetje zielig)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, Nog van harte gefeliciteerd met jullie anniversary and we wish you many more!!Fijn dat het dan door zorg goed of sterker wordt, de band onderling.Wij ervaren dat ook na bijna 25 jaar.Geniet van de tuin,heb nog niets gekocht,geen enkel bloempje. Te koud en gister sneeuw en vriesweer,-6.Dus laat de bloemetjes nog even in de winkel.maar het wordt nu beter,.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd hoor!! Wat kun je dat toch prachtig vertellen!!

    BeantwoordenVerwijderen